onsdag 5. oktober 2011

Oktobermøte i TQL


Ikveld var vi 27 blide damer rundt bordet. Kari og Laila hadde bakt Troikakake og eplekake med krem som de serverte til kaffen/teen. Det smakte fortreffelig!


Reidunn informerte:

* Kurslokaler til høstens to kurs blir i Forskningsparken (Nonstop-bygget), nedenfor UNN. Tusen takk til Inger O som har ordnet dette!
* Bente Malm ønsker å starte sitt kurs allerede fredag fra 19.00 -22.00, lang dag lørdag (10.00 -18.00?) og kortere dag søndag (09.00 -14.00?) da hun har lang hjemreisevei. Reidunn hadde fått tilsendt to "Postvesker" som ble vist fram på møtet ikveld. Max deltakere: 15.
*Lotteri: Anne-Grethe var den heldige ikveld og hun vant 3 flotte stoffer å grå/lilla-toner.

Ellen underviste i overføring av bilder til fotostoff:


Vis og fortell tok over en time, mye flott å se og mange har valgt å sy AnnAKas siste sminkepung.
Her er bilder:














Lailas mamma fylte 80 år i september og hun og søsteren hadde laget et flott slektsteppe med barn og barnebarn:


Lisbeth har sydd ferdig "Tæppe til flyvende tenåring" fra QM, og Berit har quiltet:









Herr Isaksen hjalp et par av damene med å sette maljer på deres flotte Urbanvesker:

3 kommentarer:

Heimefronten sa...

Hallo - nydelig blogg dere har med mange fine bilder. Jeg ser at vi har felles interesser - jeg liker også å sy. Jeg har nylig åpnet nettbutikken www.heimefronten.no med stoffer og sytilbehør til meget gode priser. Klem fra Tone

Min Quilte krok sa...

For en fantastisk produksjon dere har:-)
Mye til glede og inspirasjon
ha en fin og kreativ høst

Helene Juul sa...

Hej, hvor hyggeligt at se et af mine designs "Tæppe til flyvefærdig teenager" på jeres blog! Gratulerer til Lisbeth som har lavet en FLOT version. Jeg har blogget om det: http://helenejuuldesign.blogspot.com/2011/11/hyggeligt-gensyn.html
Bedste hilsener Helene